Постинг
17.11.2010 21:55 -
ТЕСТДРАЙВ: 2008 Ягуар XF – новата котка иска своето / Jaguar XF - 2,7D (207Hp)
Публикуван: 2008-11-14 20:29
Новият Jaguar XF съчетава по неповторим начин спортните характеристики с изискания и просторен салон, присъщ за луксозния клас автомобили. XF въплъщава философията на Ягуар да създава привлекателни и бързи автомобили, и в същото време създава цял един нов сегмент - спортният лукс.
На разположение са 3 нива на оборудване - Luxury, Premium Luxury и SV8. Външно не се различават, единствено най-високото ниво е със 19 или 20-цолови джанти, а по-ниските са стандартно със 17 или 18. Запомнящата се решетка, плавната линия на покрива и елегантните LED-светлини отзад правят този автомобил лесно различим.
Интериор – Салонът на Ягуара изглежда специален още от първото сядане вътре. Натискайки бутона за запалване, по централната конзола плавно се плъзва цилиндричния селектор на скоростния лост, а отворите на климатичната инсталация по таблото се отварят автоматично. Вечерно време обстановката става все по-уютна, като целият салон започва да свети в синьо. С версията Premium Luxury идва традиционна за Ягуар смеска от дърво и кожа. Единственият недостатък е, че за най-високите хора пространството отзад идва малко ниско.
Двигатели – Нищо чудно няма във факта, че 2.7-литровия битурбо дизел е най-продаваният агрегат на XF. Със своите 207 коня рафинираният мотор спринтира до 100 за 8.2 секунди, което е с 0.1 секунда по-бързо от 3-литровия бензинов V6 , който има 238 коня. За тези, които могат да си позволят повече, налице е 4.2-литровия V8 с 298 коня, а върховата версия SV8 използва същия мотор, но с добавен компресор. Така мощността му е нараснала на сериозните 416 коня, които помагат на автомобила да ускори до 100 само за 5.4 секунди. Тези, на които и това не им е достатъчно, трябва да изчакат до следващата година, когато излиза XFR с около 500 коня под капака.
Удоволствие от шофирането – Въпреки, че е стъпил на платформата на предшественика си S-Type, на пътя XF е едно чисто откровение. Благодарение на директното управление, добре настроеното окачване и предостатъчното сцепление големият британец е сред лидерите в класа си. Въпреки ясната му спортна насоченост обаче усещането е комфортно дори при неравности, а външните шумове и тези от мотора са сведени до минимум.
Цени – Разбира се, Ягуар е доста престижна марка, което неминуемо се отразява на първоначалната му цена, почваща от 110 000лв и стигаща до 200 000 за топ-версията. Това обаче има и своята благоприятна страна – ако все пак човек си купи нов XF, може да разчита на доста малък спад в цената му след 3-5 години. Всичко това обаче губи смисъла си, веднъж потопявайки се в света на Голямата котка.
КОМЕНТАРИ(0): РЕГИСТРИРАЙ СЕ ЗА ДА ПИШЕШ КОМЕНТАРИ
Купе Тип купе Седан Брой врати 4 Брой места 5 Дължина 4961 мм Широчина 1877 мм Височина 1460 мм Междуосие 2909 мм Предна следа 1559 мм Задна следа 1571-1605 мм Минимален обем на багажника 540 л Двигател Разположение на двигателя Отпред, надлъжно Работен обем 2720 см3 Мощност 207 л.с. При обороти 4000 Въртящ момент (Нм/Обороти) 435/1900 н*м Горивна система Дизель Common rail Наличие на компресор Турбокомпресор Разположение на цилиндрите V-образен Брой цилиндри 6 Диаметър на цилиндъра 81.0 мм Ход на бутало 88.0 мм Степен на сгъстяване 17.3 Брой клапани на цилиндър 4 Гориво Дизелово гориво Трансмисия Задвижване Задно Предавки (автоматична ск. кутия) 6 Спирачна система ABS (Антиблокираща система) Да Показатели Максимална скорост 229 км/ч Време от 0-100 км/ч 8,2 c Разход - градско 10,4 л/100км Разход - извънградско 5,8 л/100км Среден разход на гориво 7,5 л/100км Екологична норма EURO IV Обем на резервоара 69,5 л Собствено тегло 1771 кг Максимално допустима маса 2310 кг Размер на гуми 235/50R17 Размер на джанти 7,5x17
Новата версия на GFI WebMonitor 2009 пре...
Новата социална интелигентност
Николета „посегна” на бюста на Лили от „...
Новата социална интелигентност
Николета „посегна” на бюста на Лили от „...
Няма коментари